Kastamonu Üniversitesi | Geleceğini İnşa Edeceğin Üniversite

İKAMET BAŞVURUSU İLE İLGİLİ

İlk Başvuru:

Üniversiteye yeni kayıt yaptıran yabancı öğrencilerin, kayıttan sonra, vize veya vize muafiyeti süresi içinde (ikamet izni şartlı giriş formuyla ülkeye giriş yapan öğrenciler için bu süre 10 gündür) elektronik ortamda (www.goc.gov.tr adresinden) başvuru yapması gerekmektedir. Başvuru tarihinden itibaren 30 gün içinde aşağıda belirtilen belgeleri eksiksiz hazırlaması ve Uluslararası Öğrenci Ofisi’ne teslim etmesi gerekmektedir (eksik belgeli başvurular kabul edilmeyecektir). Bu sürelerde belgelerini tamamlamayan adaylar belgelerini İl Göç İdaresi’ne şahsen teslim etmek durumundadırlar.

Gerekli belgeler:

  1. e-İkamet’ten alınan online başvuru formu (www.goc.gov.tr adresinden alınacaktır.)
  2. Geçerli pasaport aslı ve fotokopisi (son giriş sayfası ve varsa vize sayfasının fotokopisi) (fotokopi için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan “aslı gibidir” onayı alınmalıdır. Öğrencinin Göç İdaresi'ne şahsen gideceği durumlarda, "aslı gibidir" onayı gerekmemektedir.)
  3. 4 adet biyometrik fotoğraf
  4. Sağlık Sigortası (Öğrenciler Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yürütülen Genel Sağlık Sigortası’na başvurulabilir veya özel sağlık sigortalarından birine sahip olunması gerekmektedir. Genel Sağlık Sigortası'na başvuru yapacak olan öğrenciler ofisimizde bununla ilgili bir belge imzalayarak sigorta belgelerini daha sonra Göç İdaresi'ne sunabilirler. İkili anlaşmalar kapsamında Türkiye’de sağlık sigortası bulunan öğrencilerin başka bir sigortaya sahip olmasına gerek yoktur. )
  5. İkamet Bilgi Formu (Buradan başvurduktan sonra Uluslararası Öğrenci Ofisi’nden alınacaktır.)
  6. Adres bilgilerini gösterir yazılı belge (Yurtta kalıyor ise e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli yurt belgesi, kira sözleşmesi ile kalıyorsanız noter onaylı kira sözleşmesi)
  7. İkamet İzni kart bedeli makbuzu (125 TL)
  8. Gelir beyanı (Başvuru Formunda beyan edilir. Belirtilen program süresince yabancının masrafları kamu kurumunca karşılanıyorsa bu durum başvuruda belgelenir)
  9. 18 yaşından küçükler için (e-İkamet’ten başvuru yaptığı tarih itibariyle):
    1. Muvafakatname* (Yabancının anne ve babasının ülkemizde yasal olarak bulunması halinde bu belge ayrıca talep edilmeyecektir)
    2. Doğum Belgesi* (Yabancının kimlik/pasaport belgesinden anne ve/veya babasının tespitinin sağlanamaması durumunda istenir)

  *Dış temsilciliklerimizden öğrenci vizesi alarak gelenlerden bu belgeler istenmez.

 Uzatma:

Öğrencilerin öncelikle elektronik ortamda (www.goc.gov.tr adresinden) başvuru yaparak randevu alması gerekmektedir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan kapalı zarf içinde alınacak form ve aşağıda belirtilen belgelerin, İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne randevu gün ve saatinde bizzat teslim edilmesi gerekmektedir.

Gerekli belgeler:

  1. e-İkamet’ten alınan online başvuru formu (www.goc.gov.tr adresinden alınacaktır.)
  2. Pasaport veya yerine geçen belgenin aslı fotokopisi (son giriş sayfası ve varsa vize sayfasının fotokopisi)
  3. 4 adet biyometrik fotoğraf
  4. Öğrencinin kalacağı sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olduğuna dair beyan (Başvuru Formunda beyan edilir. Belirtilen program süresince yabancının masrafları kamu kurumunca karşılanıyorsa bu durum başvuruda idareye bildirilir.)
  5. İkamet Bilgi Formu (Buradan başvurduktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından alınacaktır.)
  6. Sağlık Sigortası (Öğrenciler sağlık sigortalarını belgelemek durumundadır. İkili anlaşmalar kapsamında Türkiye’de sağlık sigortası bulunan öğrencilerin başka bir sigortaya sahip olmasına gerek yoktur.)
  7. İkamet İzni kart bedeli makbuzu (125 TL)
  8. Muvafakatname (18 yaşından küçükler için)
  9. Önceki ikamet izin belgesi

Önemli Bilgiler:

  • İlgili prosedürler takip edilmediği takdirde yasal işlem uygulanır.
  • İkamet tezkereniz geçerli olduğu sürece, Türkiye’ye girmek için vize almanıza gerek yoktur. Örneğin, sömestr tatili için ülkenize gittiğinizde ve Türkiye’ye geri dönerken, oturma izninizle giriş yapabilirsiniz. İkamet izninizin bitmesine az bir süre kaldıysa, havaalanında bir son dakika sorunu yaşamamak için, seyahatiniz öncesinde yetkili birimlerle görüşerek durumunuzu teyit ettirmeniz önerilir.
  • Göç İdaresi online başvuru tarihini dikkate almaktadır. Bu nedenle vize veya ikamet izni sona ermeden online başvurunun her koşulda yapılması gerekmektedir. 
  • Oturma izni için başvuru yaptığınız esnada verdiğiniz adresin doğru ve eksiksiz olması gereklidir.
  • İsim/soy isim değişikliği, pasaport değişimi, medeni hal değişimi, adres değişikliği ya da bölüm/program değişikliği gibi durumlarda vakit kaybetmeden İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bilgi verilmesi gerekmektedir.
  • İkamet tezkerenizde silinti ve kazıntı yapılmaması gerekmektedir. İkamet tezkeresinin kaybedilmesi durumunda derhal İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne müracaat edilmesi gerekmektedir.
  • Kayıtlı-kayıtsız olan, izin alan (kayıt donduran), disiplin suçu nedeniyle uzaklaştırma cezası alan ve Erasmus-Exchange statüsündeki öğrencilerin bilgileri her dönem, ilişiği kesilen, kendi isteğiyle ilişik kesen ve mezun olan öğrencilerin bilgileri ayrılış tarihlerinden itibaren bir hafta içinde ilgili kuruma iletilir. Bu nedenle bu durumlarda oturma izniyle ilgili sürecinizi dikkatle takip etmeniz gerekmektedir.
  • İzinli(kayıt donduran) ya da dönem ders kaydını yaptırmamış öğrencilerin ikameti Göç İdaresi tarafından iptal edilmektedir. Lütfen bu konuyu göz önünde bulundurunuz. Bu durumda herhangi bir sebeple Türkiye'de kalacak olan öğrencilerin kısa dönem ikamet iznine başvurmaları gerekmektedir. (Lütfen izin bilginizin sisteme işlenmesini beklemeden, izin talebinizi bölümünüze ilettikten hemen sonra ikamet geçiş başvurusunu online olarak yapınız)
  • Herhangi bir programda kayıtlı olmadan Türkiye’de kalmayı planlıyorsanız (mezuniyet töreni, lisansüstü başvuru, vb. nedenlerle), ikametiniz bitmeden önce kısa süreli ikamet için başvuru yapmanız gerekmektedir.
  • Mezun olan lisans öğrencilerinin en geç 10 gün içinde ülkeden çıkmaları gerekmektedir. Bu süre, lisansüstü programlardan mezun olan öğrenciler için 2 aydır. (Lisans öğrencileri için mezuniyet tarihi, notların açıklanma tarihidir. Lisansüstü öğrenciler için ise mezuniyet tarihi basılı tezin enstitüye teslim edilme tarihidir.) Bu tarihten sonra herhangi bir nedenle kalmayı planlayan öğrencilerin yukarıda belirtildiği gibi kısa süreli ikamet için başvuru yapması gerekmektedir.
  • İkamet tezkeresi, öğrencinin anne babası ile diğer yakınlarına ikamet izni alma konusunda hiç bir hak sağlamamaktadır.
  • İsteyen öğrenciler, çalışma izni almak şartıyla çalışabilirler. Ancak lisans öğrencileri için çalışma hakkı, ilk yıldan sonra başlar ve haftada yirmi dört saatten fazla olamaz. Çalışma izni almak isteyen öğrencilerin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na başvurmaları gerekmektedir.

Oturma izniyle ilgili kuralları bilmek ve ona göre davranmak, sizlerin sorumluluğundadır. Dolayısıyla, ileride ciddi yasal problemler yaşamamak veya para cezalarıyla karşılaşmamak için, lütfen kurallara uymaya özen gösteriniz.

Oturma izniyle ilgili prosedürler Göç İdaresi Müdürlükleri tarafından yürütülmektedir. Bu nedenle kurallarda herhangi bir değişiklik/güncelleme olması ihtimaline karşı lütfen aşağıda bilgileri bulunan kurumlarla irtibat halinde olunuz ve web sayfalarını takip ediniz.

  

Sorularınız için:

Kastamonu İl Göç İdaresi Müdürlüğü

Hepkebirler Mah. Sakarya Cad. No:27 Kastamonu/Merkez

E-posta: kastamonuBu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.
Tel         : 0 366 222 20 47
Fax       : 0 366 222 20 48

Google Haritalar: https://goo.gl/maps/FoEBXxpG7UgbEDaE6

Göç İdaresi Genel Müdürlüğü

Lalegül Çamlıca Mahallesi 122. Sokak No:4, Yenimahalle/ANKARA

URL: http://www.goc.gov.tr/main/Tr_1

E-posta: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

Tel         : 0 312 422 05 00 / 01 / 02
Fax        : 0 312 422 09 00 / 99

 

 

Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER) Telefon: 157